بازاریابی و فروش

آشنایی با مفاهیم فروش و تعاملات بازار

بازاریابی و فروش

آشنایی با مفاهیم فروش و تعاملات بازار

فروش و اهمیت استراتژیک

سلام دوستان  

من اسمم مسعود تحصیلاتم مهندسی برق اما عاشق فروشم. تجربه ۱۴ ساله فروش دارم و مدیر فروش و مشاور چند شرکتم.راستش همیشه به این فکر می کنم با توجه به این که  بیکاری تو کشور ما بیداد میکنه چرا باید ۱۵۶۰۰۰ بنگاه تولیدی زود بازده بعد از سرمای گذاری های زیاد به مرحله تولید برسه اما به خاطر عدم برنامه ریزی صحیح در فروش به تعطیلی کشیده شه؟ راستی تا حالا فکر کردین چرا کسایی که سرمای گذاری می کنن برای تولید یک کالا یا خدمات حاضرن هر هزینه ای بکنن اما برای فروش که حداقل ۵۰ درصد موفقیتشون را شکل میده هیچ برنامه ای ندارن؟ تا حالا فکر کردین اگه این شرکتهایی که تعطیل شده هرکدوم فقط ۲۰ نفر کارمند داشتند الان بیش از ۳.۵ ملیون نفر مشغول بودند؟ یا اصلا  چرا دولت که برای هر شغل جدید حداقل ۲۰ میلیون هزینه می کنه چرا توی بخش فروش هیچ سرمایه گذاری نمیکنه؟چرا تو فرهنگ خانواده های ما ویزیتوری و بازاریابی جزء شغلهای  کم اهمیت جامعه است در صورتی که ای شغلها دومین شغل پر طرفدار و پر درامد دنیاست. این طور به نظر میرسه که با یک فرهنگ سازی و برگزاری کلاسهای آموزشی وترغیب جوانان تو این مسیر هم رونقی به بازارهامون دادیم هم مشکلات بیکاری رو حل کردیم.من توی ای وبلاگ میخوام با گذاشتن مقالات مربوط به فروش و اموزشهای گام به گام فروش و تبلیغات سهم خودمو ادا کرده باشم و دست تمام کسایی که تو این مهم میخوان سهمی داشته باشن رو به گرمی می فشارم. خوشحال میشم با نظرات خودتون  این وبلاگ رو پر بار تر کنیم.ضمنا سعی میکنم تو این وبلاگ اطلاعات مورد نیاز شرکتهای پخش مثل اعتبار سنجی مشتریها جداول مربوط به پرداختهای ویزیتورها- توزیع-هزینه های جاری-راهکارهای افزایش فروش و معرفی کتابها و فیلم برای اموزش داشته باشم .  

نظرات 1 + ارسال نظر
زهرا یکشنبه 4 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:37 ب.ظ

باعرض سلام ادب و احترام / من هم نظر شما رو تایید می کنم من مدیر عامل شرکت تعاونی هستم دقیقاً به ما می گویند طرح بدین جنس تولید کنید ولی این بین کسی به فکر فروش و بازاریابی آن نیست ممنون میشم اگه بتونم با شما در ارتباط باشم و از تجربیات شما استفاده کنم

سلام دوست خوبم
با توجه به وضعیت چرخه اقتصادی کشور فقط شرکتهایی می تونن سر پا بمونن که تیم فروش قوی داشته باشند .در غیر این صورت له میشن ممنونم که سر زدین. خوشحال میشم در خدمت باشم یا حق.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد