بازاریابی و فروش

آشنایی با مفاهیم فروش و تعاملات بازار

بازاریابی و فروش

آشنایی با مفاهیم فروش و تعاملات بازار

راههای اعتبار سنجی مشتری جدید

یکی از معضلاتی که مدیران و بازاریابان فروش همیشه با ان سرکار دارند درخواست خریدهای غیر نقدی از طرف مشتری های جدیده. 

این درخواستها گاه چنان اقوا کنندس که به هیچ صورتی نمیشه ازش گذشت و متاسفانه بعضا تیم فروش رو چنان دچار مشکل میکنه که تا مدتها دچار چالش میشن. چاره چیه باید ساخت!  

اما بعضی از پارامتر هایی که میشه این اتفاق نا میمون رو کم اثر کرد رو براتون میگم:  

۱.محل مغازه خیلی مهمه که نشون دهنده توان مالی مشتریه. 

۲.مشتری که راجه به قیمت چانه زنی نمیکنه حتما کاسه ای زیر نیم کاسشه! 

۳.مشتری هایی که راحت تر و با مبلغ بالاتری سفارش میدن و مصر خرید بارهای غیر نقدی هستند جدا پرهیز کنید. 

۴.بومی بودن مشتری خیلی به شناخت اون از کلاهبردارا کمک می کنه معمولان ادمها تو محل خودشون کلاهبرداری نمی کنن! 

۵.قدمت مشتری درصد ریسک رو کم میکنه. 

۶.چکهای اول  تا پاس نشده نباید دوباره بار داد. 

۷. ظرفیت درخواست  هر مشتری حداکثر یک بیستم موجودی مغازشه. 

۸.پرداختهای اولیه حتما باید نقدی باشد. 

۹.با بازی کردن با تخفیفهای نقدی  عیار کاسب بودن مشتری رو بسنجید. 

۱۰.ملکیت فروشگاه ایتم خوبی برای اعتبار سنجیهاست. 

با تمام راههای گفته شده هیچ وقت از کلاهبردارها نترسید ! اونا پتانسیل خوبی برای رسیدنتون به هدفهاتون !استفاده از روش خودشون علیه خودشون بهترین روشه. کلاهبردارها برای اقوا کردن شما از هیچ تلاشی مثل دون پاشی برای مثبت نشون دادن خودشون استفاده میکنن!کافیه شما هم تتمیعشون کنین یعنی بگین باید ۲ پارتی بار بزرگ نقدی بخری من چن برابر از شرکت برات اعتبار میگیرم . مطمئن باشید جواب می ده.بعدشم که اصلا نباید از اون ورا رد شین!!!

11.قبل از گرفتن چک شماره حساب مشتری را از طریق بانک استعلام کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد