بازاریابی و فروش

آشنایی با مفاهیم فروش و تعاملات بازار

بازاریابی و فروش

آشنایی با مفاهیم فروش و تعاملات بازار

افزایش فروش

مطلب زیر درخواست مشاوره یکی از دوستان مبنی بر تغییر رکود بازار بود چون نکاتش تقریبا برای خیلی از فروشیها مهم وکلیدیه اینجا هم گذاشتم

سلام دوست خوبم

بیشترین ایتمی که توی فروش کمکتون می کنه متمایز بودنتون از سایر همکاراست و به قول دکتر انتونی رابینز این تفاوت است که تفاوت می افریند. بذار یه مثال برات بزنم وقتی توی یک مجلس ختم میری شاید اولین کسی که توی جمع نظرت رو جلب میکنه کسیه که بر عکس سایرین لباس روشن پوشیده و بقیه چون مثل همند اصلا به چشم نمییان! فروش هم همینطور رشد میکنه بیا ی بار دیگه همه جوابهایی که به من دادی رو مرور کنیم.تقریبا همه همکاراتون همون چیزایی رو دارن که شما دارین :یه دفتر فروش -تبلیغات برای فروش تو نشریات و... بیشترین چیزی که شاید روش بشه یه کوچولو مانور کرد خدمات پس از فروشه که متاسفانه هیچ جایی به صورت برجسته اطلاع رسانی نشده .حالا اگه بخوایم یه برنامه کوتاه مدت 3 ماهه داشته باشیم نکاتی رو پیشنهاد میکنم که اگه درست اجراییش کنی حداقل بین50 تا80 درصد افزایش فروش پیدا میکنی.
1.اطلاع رسانی عمده ترین وجه فروشه این اطلاع رسانی از طریق نشریات و تراکت و بیلبرد های کوچیک با شعار های خاص متفاوت تبلیغاتیه حتما دقت کن این شعارها خاص باشن و ادامه دار تا توذهن مشتریها جا بیفته .
2.سعی کن تعاملات خاصی با ادارات و شرکته و اداره جات ایجاد کنی به این معنی که از طریق فکس و پرزنتهای حضوری شرکت رو معرفی کن واعلام کن امادگی این رو داری که با معرفی اونها به کار کنانشون کالا قسطی میدین . حتما شرایط ویژه مثل هدایای کوچیک برای مسولین تعاونی ها در نظر بگیر و براشون بفرست.
3.کار بزرگ مال ادمهای بزرگه و بزرگ بودن ومتمایز بودن شما تو نگاه اول از طرف مشتری دیده میشه پس سعی کن دکور و دیزاین دفترت شیک و تمیز باشه و محیط کاملا مثبت باشه و به کارمند ها یاد بده با حوصله و ادب جواب مشتری ها رو بدتپن و در مور د مشتری پیش داوری نکنن.اگه شد برای همه لباس متحدالشکل و شاد تهیه کن و هر کس به صورت کامل شرح وظایف خودشو داشته باشه .نظم بسایر مهمه چه مشتری تو دفتر باشه یا نباشه هیچ چیز قابل پیش بینی نیس شاید هر لحظه نماینده یه شرکتی وارد بشه!
سعی کن همیشه اطلاعات رقبارو داشته باشی وقیمتت رقابتی باشه حتی 1000 تومان.
4.حتما یه برگه گارانتی به نام شرکت خودت چاپ کن و مهر امضا کن مشتری باید از کنار تو بودن احساس امنیت کنه و بهترین نوع تبلیغات تبلیغات کلامیه و کاملا رایگانه!!وقتی درست کار میکنه مشتریها برات مشتری میارن
5. خوش قول باش و وقتی به مشتری قولی میدی حتما وف کن.
6.اگر مشتری اعتراضی میکنه حتما شنونده خوبی باش .بیشتر مشتری ها وقتی اعتراض می کنن تخلیه میشن و حتما نباید کاری کنی!
7.مرتب با رقبات در ارتباط باش و اگه جنسی نداشتی به اونا معرفی کن تا اونا هم بهت خیر بدن.
8.توی کاتالوگ و ابزار معرفیت سعی کن خوب بد و متوسط داشته باشی مشتری د وست داره قدرت انتخاب داشته باشه.
9.حتما با هر خرید هدیه یا اشانتیون بده هر چند خیلی کوچیک باشه.
10.اسم مشتری هاتو با شماره تلفنش ثبت کن و محصولات جدید رو از طریق سامانه پیامک در جریان بگذار. و بابت خریدش از شرکت شما بعد از خرید پیامک تشکر بفرست.اینترنت از ابزار مهم اطلاع رسانیه به فکر یک سایت قوی باش.
11. و بلاخره اینکه ما ایرانیها بخت ازمایی و دوست داریم قرعه کشی های دورهای یادت نره.
این وبلاگ منه ٌٌٌwww.modirmarket.blogsky.com حتما سر بزن
 با اجازه توی وبلاگ هم گذاشتم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد